Co warto wiedzieć przed wejściem do strefy saun?

22 LIPCA 2019

Co warto wiedzieć przed
wejściem do strefy saun?

Regenerująca siła ciepła, pozwoli przetrwać największe upały i największe mrozy. Prawidłowe korzystanie z sauny latem przyzwyczaja organizm do wysokich temperatur, a zimą skutecznie go hartuje. Regularne seanse mają także działanie detoksykujące, a nawet odchudzające. Wakacje nad morzem bałtyckim, to dobry moment, żeby skorzystać ze strefy wellness.

Jak korzystać z sauny?

1. Komfort i dobre samopoczucie

Jeśli często odwiedzasz saunę, możesz w niej zostać dłużej, jeśli dopiero zaczynasz korzystać ze strefy saun, możesz opuścić ją wcześniej. Niech Twoje samopoczucie będzie wyznacznikiem długości seansu.

2. Prysznic

Przed rozpoczęciem saunowania warto wziąć prysznic i dokładnie osuszyć skórę, co pobudzi skórę do pocenia. Możesz również polać stopy ciepłą wodą.

3. Czas na saunowanie

Pamiętaj, żeby zarezerwować sobie odpowiednią ilość czasu na seanse w saunie. Pełny cykl trwa około 2 godzin. Na jeden pobyt w cyklu wystarczy 8 – 15 minut. Zbyt szybkie saunowanie może obciążyć Twój organizm. Pamiętaj również, żeby nie wchodzić do sauny głodnym lub z pełnym żołądkiem (bezpośrednio po jedzeniu).

4. Siedź lub leż na ręczniku

Jeśli leżysz, ręcznik powinien leżeć pod całym ciałem. Ostatnie 2 minuty spędź w pozycji siedzącej, żeby przywrócić krążenie do postawy wyprostowanej.

5. Dotleń ciało

Po saunowaniu ochłódź się na świeżym powietrzu, np. wychodząc na taras. W ten sposób dostarczysz swojemu ciału tlenu. W następnej kolejności schłodź się pod prysznicem (najlepiej polewając się w kierunku od stóp do głowy).

6. Ciepła kąpiel stóp

Po schłodzeniu się polej stopy ciepłą wodą – ten zabieg wywoła odczucie wyjątkowego odprężenia. Natomiast ponowne zastosowanie zimnej wody wzmacnia naczynia krwionośne i podwyższa odporność.

7. Przerwa na odpoczynek

Przerwa ta nie powinna trwać krócej niż seans w saunie. Wyznacznikiem niech będzie Twój komfort i samopoczucie.

8. Nie spożywaj napojów

Picie w trakcie saunowania może w dużym stopniu zmniejszyć efekt oczyszczania organizmu.

9. Powtórz schemat 3 razy

Kolejne wizyty w saunie powinny mieć taki sam przebieg jak pierwsza. Trzy bezpośrednio po sobie występujące wystarczą do osiągnięcia pożądanych celów zdrowotnych.

10. Wypoczynek fizyczny i psychiczny

Aby utrzymać lecznicze właściwości, należy zrezygnować z aktywności sportowych po
i w trakcie saunowania. Natomiast masaż pomiędzy wizytami w saunie lub bezpośrednio po nich może jeszcze bardziej wzmocnić jej relaksacyjne działanie na ciało i umysł.

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Shuum Boutique Wellness Hotel moich danych osobowych w postaci adresu e-mail w celach marketingowych. Przyjmuję do wiadomości, że przetwarzanie danych osobowych będzie łączyło się z wysyłką na podany przeze mnie adres e-mail ofert i informacji o promocjach obowiązujących w Shuum Boutique Wellness Hotel. Przyjmuję do wiadomości, że zgoda na przetwarzanie danych osobowych może być w każdej chwili wycofana.